Перейти до змiсту
 

Як сплачувати єдиний соціальний внесок підприємцю на спрощеній системі.

Як сплачувати єдиний соціальний внесок, в які терміни

2011 рік набирає обертів, і чим більше його обертів – тим більше питань. Наприклад, як тепер треба сплачувати внески до Пенсійного фонду підприємцю-фізичній особі на спрощеній системі оподаткування БЕЗ найманої праці? Адже з 2011 року діє єдиний соціальний внесок (ЄСВ), і правила гри (тобто сплати до пенсійного змінились) змінились.

Ось такі питання сьогодні діймають мене. На дворі – різдвяний вечір, коляди, а у мене – єдиний соціальний внесок.

То що ж потрібно робити підприємцю? Він – фізична особа на спрощеній системі оподаткування (тобто сплачує єдиний податок) і НЕ МАЄ найманої праці.

Як в такому разі сплачувати єдиний соціальний внесок?

Суттєва відмінність системи єдиного соціального внеску – це те, що тепер єдиний податок і сплата внесків до Пенсійного фонду розділені. Тобто сума податку повністю зараховується в податкову, і відщеплень з неї до Пенсійного фонду не робиться.

НАГАДАЮ, що до 2011 року з єдиного/фіксованого податку проводилось відрахування до ПФУ в сумі 42% від суми податку.

Тепер такого нема. Починаючи з 1 січня 2011 року, потрібно окремо сплатити податок і окремо – внесок до Пенсійного (це іменно внесок, а не доплата).

Яку суму єдиного соціального внеску потрібно сплатити до Пенсійного фонду підприємцю на спрощеній системі?

Суму сплати підприємцем єдиного соціального внеску залежить, як і раніше, від розміру мінімальної зарплати. Вона становить 34,7% від розміру цієї самої мінімальної зарплати.

Суму мінімальної зарплати ви завжди можете побачити у розділі “Довідники”. На 2011 рік мінімальна заробітна плата становить:

  • 3 1 січня – 941 грн;
  • з 1 квітня – 960 грн;
  • з 1 жовтня – 985 грн;
  • з 1 грудня – 1004 грн.

Відповідно,  сума єдиного соціального внеску (34,7% від мін. зарплати), яку потрібно сплачувати до ПФУ, становить:

  • 3 1 січня –  326,53 грн;
  • з 1 квітня –  333,12 грн;
  • з 1 жовтня – 341,80 грн;
  • з 1 грудня –  348,39 грн.


Терміни сплати єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України.

Терміни сплати і суб”єкти сплати в законодавстві про єдиний соціальний внесок описані досить двозначно. Але, виходячи з реалій, єдиний соціальний внесок сплачується щомісяця.

При щомісячній сплаті термін сплати - до 20-го числа місяця, наступного за звітним. Тобто, в такому разі за січень 2011 року ЄСВ потрібно сплатити до 20-го лютого, за лютий – до 20-го березня, і т.д.

Якщо сплачувати щомісяця, то суми такі:

  • за січень, лютий березень – по 326,53 грн;
  • за квітень, травень,червень, липень, серпень, вересень – по 333,12 грн;
  • за жовтень, листопад – по 341,80 грн;
  • за грудень - 348,39 грн.

Куди сплачуватимемо єдиний соціальний внесок, на які рахунки.

Рахунок, на який вам потрібно сплачувати єдиний соціальний внесок, вам нададуть у вашому управління Пенсійного фонду України. Ці рахунки різні, і в кожному управлінні Пенсійного фонду вони інакші.

Ну ось ніби і все по темі того, як сплачувати єдиний соціальний внесок підприємцям на прощеній системі оподаткування. Як щось ще згадаю – то напишу обов’язково :-)

Ще раз звертаю увагу, що в даній статті розглянуто порядок сплати єдиного соціального внеску підприємцем-фізичною особою БЕЗ НАЙМАНОЇ ПРАЦІ.

На десерт сьогодні жарт, який чимось нагадує ситуацію в Україні:

В африканській савані стоїть скрипаль і дуже гарно грає. Підійшов лев, ліг і слухає. Підійшло ще два леви, лягли і слухають. Тут підходить четвертий, хапає скрипаля і з’їдає. На сусудьому дереві одна мавпа каже другій:

- Я ж тобі казала, тільки прийде глухий – музика одразу скінчиться!

Добре сплачувати, якщо здоров’я в нормі. Але буває, наздоганяють нас проблеми зі сечостатевою системою, і нам потрібна консультация врача, хорошого лікаря-уролога. Медичний центр в Києві  ”Адоніс-О” має кваліфікованих лікарів та професійне обладнання- все, щоб надати вам медичну допомогу уролога Киев – прийом, аналізи, лікування безболісно і анонімно.

Підпишіться на отримання новин в RSS чи на  електронну пошту, слідкуйти за новими статтями у TWITTER–  і про все нове на сайті Ви взнаєте першими!

З повагою, Консультант

Дякую, що додали цю статтю в:
РћРїСѓР±Р»iкувати Сѓ twitter.com Написати в своему блозi livejournal

45 комментариев

  1. Kolia пишет:

    У Постанові КМУ 1196 від 27 грудня 2010 року сказано, що ФОП самостійно розділяє ЄП: 43 відсотки сплачує на рахунки відповідного бюджету, а 57% на рахунки органів ПФУ як частину суми ЄСВ. Як це коментують у ПФУ? Чи як би це Ви прокоментували?

  2. Consultant пишет:

    в цій справі питань завжди більше, ніж відповідей, на жаль. На кожну норму законну в нас буде 10 поясненб від різних органів. Позицій пенсійшиків така, як я озвучив вище, хоча можливо, до них ще дана постанова не дійшла. В любому випадку, якесь певне розвидніння буде лиш ближче до 20х чисел, коли підходитимуть строки сплати.

  3. Микола пишет:

    По поводу 43% і 57% від нарахованого єдиного податку, то ПФ це не пече, бо встановлена мінімальна сума ЄСВ. Тут треба владнувати з податковою, бо квитанціїї за податок до них поступають. У грудні поплатили за старими ставками, тобто переплатили. Оскільки платник єдиного податку може оплачувати авансово навіть за рік, то треба переплату зарахувати в майбутні платежі. Як піде на це податкова, невідомо. Але треба йти з Постановою і домагатись зарахування.

    Читаємо Закон Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування :

    “Стаття 4. Платники єдиного внеску
    1. Платниками єдиного внеску є:
    4) фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності;

    Стаття 8. Розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу
    за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування

    4. Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається виключно цим Законом та прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами.
    11. Єдиний внесок для платників, зазначених у пунктах 4 та 5 частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 34,7 відсотка визначеної пунктами 2 та 3 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

    Стаття 9. Порядок обчислення і сплати єдиного внеску
    8. Платники єдиного внеску зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
    Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, – календарний рік.”

    Отож, цій категорії платників можна зробити один платіж за весь рік до 20 січня наступного року. А протягом року можна класти гроші на депозит, щоб потім не чухати потилицю. Якщо треба буде пустити в оборот, то теж можна зробити, але з наступним поверненням. Дивись і проценти якісь будуть – на оплату послуг банку. Помісячні мінімальні суми викладені в статті.

    А загалом, рекомендую всім почитати цей Закон, щоб хоч не вішали вам “локшину на вуха”.

  4. Consultant пишет:

    Так, це правда – доплату можна зробити і разово, її річна сума складатиме 4010,29 грн. Хоча, на мою думку, ПФУ буде витискати її всіма методами хоча б поквартально – план по надходженнях треба виконувати. Сплата в кінці року викликатиме в них шалений опір, і пропонований спосіб сплати щоквартально-щомісячно є найбільш безконфліктним.
    Закони і реальність в нашій державі, як відомо, інколи бувають дуже-дуже різними (та й не інколи).

  5. КОЛЯ пишет:

    Шановний Consultant, згідно постанови КМУ №1196 від 27.12.2010року єдинник сплачує:
    43 відсотки нарахованого єдиного податку на рахунки відповідного бюджету(86грн);
    57 відсотків нарахованого єдиного податку на рахунки органів Пенсійного фонду України як частину суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування(114грн).
    Отже, якщо ставка єдиного податку 200грн. то виходить :
    сплачуємо 43%*200 грн. = 86 грн. на користь Державного казначейства. Це єдиний податок за лютий 2011 року;
    вираховуємо 57%*200 грн. = 114 грн., це частина єдиного соціального внеску в єдиному податку
    розраховуємо загальну суму єдиного соціального внеску за січень: 34,7% * 941 грн=326,53грн.
    В підсумку (326,53 + 86 = 412,53 грн.
    Виникає питання – 57% від 200грн. (114грн.) – яким чином ці кошти враховуватимуться у частину суми єдиного внеску ???

  6. Не Николай пишет:

    2КОЛЯ
    Виникає питання – 57% від 200грн. (114грн.) – яким чином ці кошти враховуватимуться у частину суми єдиного внеску ???
    Никак не будут. Их нужно платить на счет ПФУ.
    86 – на счет налоговой
    326,53 (в том числе 114 грн) – на счет ПФУ

  7. Consultant пишет:

    Суть така – від вас в місяць має надходити сума, не менше мінімуму ЄСВ, як каже “Не Николай”, додати тут нічого. 326,53 грн має від вас поступити в ПФУ. А яким чином візьмуться ці гроші – це вже несуттєво. І 86 грн – в податкову (при умові 200 грн єдиного податку).

  8. Alex пишет:

    Consultant, гарна стаття! Виникли деякі запитання стосовно сум…
    З останніх коментарів вище начебто виходить, що за січень необхідно разом заплатити:
    + 86,00 у Налогову
    + 326,53 у Пенсійний
    = 412,53
    Хоча вище Ви згадуєте суму 525,53 (якщо 200 + 326,53, тоді вже 526,53).
    Сподіваюсь, що за січень все ж таки разом 412,53.
    Роз’ясніть будь ласка.

    Дякую!

  9. Yfnfksz пишет:

    Чесно кажучи нічого незрозуміла, адже перший раз практикую подібного роду діяльність.
    Поясніть будь ласка на прикладі якомусь.
    Дякую!

  10. Consultant пишет:

    Alex, ви праві, при сумі податку в 200 грн треба сплатити 412,53 грн. А цей приклад, про який ви кажете – заплутує людей, я його забрав.

  11. Alex пишет:

    Сьогодні спілкувався з інспектором. Отримав таку інформацію:
    (я): Скільки платити за лютий?
    (і)неспектор: Всім раджу поки що платити 200 грн як і раніше, потім буде перерахунок.
    (я): Платити на ті ж рахунки що і раніше?
    (і): Так.

  12. Ярослав пишет:

    я заплатил в пфу отдельно , в налоговую тоже по-старому 200 грн отдельно

    перерасчеи если и будет то в конце года – раньше им не интересно-(((((

  13. Олександр пишет:

    Розмістив статтю у себе на сайті http://www.ot4et.com.ua Звичайно із силкою на Ваш ресурс. Дякую. Хороша стаття!

  14. Ірина пишет:

    Вчора спілкувалася з інспектором у ДПІ , сказав мені платити за: 1) п-ця 43%=86 грн.
    2) у ПФ сказали заплатити на той рахунок що ЄСВ=114грн.(частина суми ЄСВ в єдиному податку
    3) і у ПФ ЄСВ 34,7%=326,53грн.
    і того 526,53 грн. в місяць.

  15. Consultant пишет:

    Ірина, тобто, в Пенсійний ви сплатили 440,53??

  16. ІРИНА пишет:

    Ні я ще не платила у ПФ , буду сьогодні платити але за мінусом єдиного податку, а у ДПІ вчора перерахувала за п-ця 43% і за найм.прац.по 43%, і дзвонить мені після того інспектор з ДПІ і каже що я маю перерахувати повну суму єдиного зп п-ця і найманого, бо мені нарахують пеню і штраф за недоплату. Я в шоці , по моєму вони нас рахують за дурних.

  17. Ростислав пишет:

    Прошу разъяснить, а надо ли уплачивать социальный взнос СПД-единоналожнику, который при этом имеет основное место работы в фирме, где, естественно, уплачиваются все необходимые налоги и взносы?
    Спасибо

  18. Consultant пишет:

    Ірина: що ви маєте сплатити в Пенсійний – я докладно розписав в даній статті. Тобто за січень, наприклад, 326,53 грн – і не більше. Звісно, якщо ви не приймаєте участі в інших фондах соцстраху. 326,53 грн – це сума, до якої ПФу не матиме претензій. А от що вимагає податкова – поки що не можу сказати. і справа не втому, що це не моя сфера діяльності, справа в тому, що податоква поки ще все рахує по-старому.
    Роситслав: исключений из уплаты ЕСВ НЕТ. Т.е. делайте что хотите, но если у вас патент предпринимателя на упрощенной сиситеме – платить ЕСВ надо. Исключений нет, к сожалению.

  19. Izolda пишет:

    7 лютого відкрили нові рахунки для сплти єдиного податку та есв.

    в податковій сказали, що єдиний податок за березень потрібно заплатити 86 грн.

    а до пенсійного скільки ж тоді платити?? 326,53. чи 326,53-114 (які входили до єдиного податку за січень, що платився ще в грудні місяці)

  20. sli-ua пишет:

    Шановний, Консультант! Дякую за дуже детальні пояснення. Якщо можна, дайте відповіді ще на декілька запитань. Всі Ваші пояснення стосуються 2011 року. Що робити з ІІІ та ІV кварталами 2010 року? Чи має право ПФУ нараховувати пеню та штрафну санкцію за несплату ЄСВ до 20 лютого 2011 року за січень 2011 року? Чи має право ПФУ нараховувати пеню за несплату або несвоєчасну сплату доплати на загальнообов’язкове державне страхування за ІІІ та ІV квартали 2010 року, якщо термін звітності по персоніфікації до 1 квітня 2011 року? Якщо має – то за який період і з якої дати? Відповідь будь-ласка сформулюйте у форматі для чайників. Наперед вдячна.

  21. Consultant пишет:

    Izolda, если единый за март – 86 грн, то, в ПФУ за март нужно 326,53. А вот за январь-февраль – это вам лучше уточнить в своем управлении Пенсионного, там будут видеть вашу проплату и скажут – сколько денег поступило и сколько надо заплатить.

    SII-UA:
    “Що робити з ІІІ та ІV кварталами 2010 року? Чи має право ПФУ нараховувати пеню та штрафну санкцію за несплату ЄСВ до 20 лютого 2011 року за січень 2011 року? ” – право він має. 10% від суми несплати плюс 0,01% за кожен день прострочки. але поки що не так активно цим користується, тому що зайнятий іншим. Так що заплатіть тихенько доплату за 2010 – вона обов’язкова і закріплена в законі, а за січень 2011 – ви ще до 20 лютого встигаєте сплатити ЄСВ.
    “Чи має право ПФУ нараховувати пеню за несплату або несвоєчасну сплату доплати на загальнообов’язкове державне страхування за ІІІ та ІV квартали 2010 року, якщо термін звітності по персоніфікації до 1 квітня 2011 року?” – термін сплати доплати за 2010 рік – до 20 січня. А персоніфікація – це вже є звіт про вашу сплату, і термін подання звітності – до 31 березня. Тобто є сплата, а є подання звітності, тобто паперів. Це різні речі. І штрафувати потім ПФУ має право. Доплата має термін сплати щоквартально.

  22. Светлана пишет:

    Сегодня позвонила знакомая и сказала .что в Подольской ДПИ висело разьяснение .что в пенсионный фонд нужно платить двумя платежками на один и тот же расчетный счет:1)-.57% от единого налога-114.00 грн. и 2)-(326.53-114=212.53) -доплата минимального соц.взноса
    Может кто еще чего скажет .я не понимаю зачем делить.ведь счет один и тот же?Хочу завтра уплатить .а как праельно незнаю!
    Відповісти

  23. Ярослав пишет:

    как это открыли новые счета,если для един соц платежа еще в январе был открыт новый счет??

    я заплатил единый за январь в дек., а за фев и март в январе, и если всё-таки в налоговой есть ещё люди, то они должны пересчитать уже на апрель-июль суммы единого….

  24. Генек пишет:

    Щойно дзвонив в обласне управління ПФУ, мені там порадили так зробити:
    1) До ПФ заплатити за січень (ну, і далі за лютий, березень) 326 грн 53 коп. із зазначенням: У ТОМУ ЧИСЛІ стільки-то В РАХУНОК ЄДИНОГО ПОДАТКУ
    2) Надалі – платити ЄП в місц бюджет положених туди 43% ставки, а в ПФ – аналогічно до п. 1.

    3) я заплатив до 20.12.2010 ЄП за перший квартал 2011. Вони зависають через влучну зміну рахунків ПФУ (з ОБУ перевели в ДКУ, ха-ха). Терміново написати заяву, щоб (таку-то суму) мені… ну, наприклад:
    а) зарахували в якості внеску в ПФУ за, скажімо, квітень (цей варіант мені здається вигіднішим)
    б) повернули мені на рахунок у банку

    Наприклад, в мене ставка ЄП 150 грн/міс. далі її пропозиція по пунктах:
    1) Платимо ЄСВ за січень 2011 р: 326 грн 53 коп. Призначення платежу: ЄДИНИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ВНЕСОК ЗА СІЧЕНЬ 2011 Р., У Т.Ч. 85 грн 50 коп У РАХУНОК ЄДИНОГО ПОДАТКУ

    Примітка: оця підсума “у рахунок ЄП” змінюватися не буде з місяця в місяць, бо вона пропорційна сталій ставці самого ЄП.

    Так само пізніше платимо за лютий і березень. Далі аналогічно за наступні місяці… Словом, наперед не вгадаєш, раптом цю владу шляк трафить, і знов буде нова мітла по-новому замітати.

    2) До 20 березня 2011 р платимо єдиний податок, наприклад, за квітень. Получається 150 х 0.43 = 64 грн 50 коп. Ну, або за ІІ квартал 193 грн. 50 коп.

    3) Ну от, а заявочку в ПФ МУСОВО – ЗАВТРА ВЖЕ ЛЕЧУ!!! Гроші-то свої!

  25. Генек пишет:

    До речі, надалі ще одна колізія виникне (якщо на мій хлопський розум). Податок за квітень треба буде сплатити до 20 березня. Ставка 150. Сплачу менше (а саме 64.50) – буде недоплата. Штраф платіть, будь ласка. Копійки, звичайно, але теж свої…
    Тобто, ймовірно, вони переведуть оплату ЄСВ не на 20 число місяця, )наступного за останнім_ звітним, а до 20-го числа місяця _перед першим_ звітним місяцем, так само як до сплати ЄП.

    Але до тої колізії владі треба ще дожити, що є проблематично.

  26. Consultant пишет:

    Светлана пишет:13 Февраль 2011 в 21:35
    Сегодня позвонила знакомая и сказала .что в Подольской ДПИ висело разьяснение .что в пенсионный фонд нужно платить двумя платежками на один и тот же расчетный счет:1)-.57% от единого налога-114.00 грн. и 2)-(326.53-114=212.53) -доплата минимального соц.взноса
    Может кто еще чего скажет .я не понимаю зачем делить.ведь счет один и тот же?Хочу завтра уплатить .а как праельно незнаю!

    Светлана, чтоб долго не объяснять – если вы заплатите одним платежем в ПФУ суму 326,53 грн, то Пенсионный претензий к вам иметь НЕ БУДЕТ!! Может, ДПИ специально путает плательщиков, может, в ДПИ люди некомпетентные, только суть одна – дайте Пенсионному 326,53 грн за январь (в даном случае), и все. Не морочьте себе голову глупостями, главное – чтоб вы дали необходимую сумму Пенсионному в срок до 20 числа.

  27. Consultant пишет:

    Генек, ви теж маєте рацію – можна сплачувати і так, як ви кажете- зазначаючи “Призначення платежу: ЄДИНИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ВНЕСОК ЗА СІЧЕНЬ 2011 Р., У Т.Ч. 85 грн 50 коп У РАХУНОК ЄДИНОГО ПОДАТКУ”.
    Ще раз наголошую – Пенсійному головне отримати повну суму ЄСВ вчасно. Якими методами і шляхами ви сплатите – в принципі, несуттєво. Навіть більше – працівнкии ПФУ вітають ті випадки, коли сплата ЄСВ йде цілою сумою – так їм легше обліковувати платіж.

  28. Consultant пишет:

    “ГЕНЕК:
    3) я заплатив до 20.12.2010 ЄП за перший квартал 2011. Вони зависають через влучну зміну рахунків ПФУ (з ОБУ перевели в ДКУ, ха-ха). Терміново написати заяву, щоб (таку-то суму) мені… ну, наприклад:
    а) зарахували в якості внеску в ПФУ за, скажімо, квітень (цей варіант мені здається вигіднішим)
    б) повернули мені на рахунок у банку”

    = так , для ЄСВ відкрито нові рахунки, за цим треба слідкувати, і якщо ЄСВ сплачено на ті ж рахунки, що й доплату за 2010 рік, то потрібно в управлінні ПФУ написати заяву – саме таку, про яку каже Генек. ОБОВ’ЯЗКОВО.

  29. Ник пишет:

    зачем вы своей статьей путаете предпринимателей?
    базовый отчетный период никак не год и платить нужно каждый месяц.
    читайте внимательно Закон (Ст.9 п.8 и Ст.4 .ч.1 п.4 – для ФОП, в т.ч. на едином налоге, не сделано исключение по базовому отчетному периоду).

  30. Наталія пишет:

    А 326,53 грн сплачуавати додатково навіть підприємцям, котрі мають найманих працівників?

  31. Ilona пишет:

    Я сплатила єдиного податку за січень та лютий по 200 грн. Я так розумію, що треба було платити по 86 грн. Що тепер робити з переплатою? куди звертатися до ДПІ чи ПФУ? Дякую

  32. Consultant пишет:

    “Наталія пишет:15 Февраль 2011 в 15:18
    А 326,53 грн сплачуавати додатково навіть підприємцям, котрі мають найманих працівників?” – так, звичайно. Ці гроші підприємець сплачує за себе особисто.

    “Ilona пишет: 15 Февраль 2011 в 15:49
    Я сплатила єдиного податку за січень та лютий по 200 грн. Я так розумію, що треба було платити по 86 грн. Що тепер робити з переплатою? куди звертатися до ДПІ чи ПФУ? Дякую” – тільки в ДПА потрібно звертатись.

    “Ник пишет:
    15 Февраль 2011 в 15:05 зачем вы своей статьей путаете предпринимателей?
    базовый отчетный период никак не год и платить нужно каждый месяц.
    читайте внимательно Закон (Ст.9 п.8 и Ст.4 .ч.1 п.4 – для ФОП, в т.ч. на едином налоге, не сделано исключение по базовому отчетному периоду).”
    ОТЧЕТНЫЙ период – как раз год для предпринимателя. А вот срок оплаты – месяц. Ну да ковырятся в правовой казуистике Украины дело неблагодарное. А в том, что платить надо каждый месяц (так требует ПФУ) – вы правы.

  33. Ник пишет:

    вы путаете опять. речь идет о Законе № 2464-VI, а не о подаче отчетов.
    давайте на языке оригинала:
    ст.9 ч.8.
    “Платники єдиного внеску зобов’язані сплачувати єдиний
    внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не
    пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.”

    “Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для
    платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1
    частини першої статті 4 цього Закону, – календарний рік.”

    звітний період = отчетный период.

    ст.4 ч.1 п.1) абзац 3:
    “фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та
    фізичні особи, які використовують працю інших осіб на умовах
    трудового договору (контракту);”

    но это не ФОП, а самозанятые физлица.
    ФОП на эдином налоге указаны дальше – ст.4 ч.1 п.4)

    “4) фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали
    спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які
    беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності;”

    таким образом вам нужно исправить свою статью в части неверной информации о возможности законно платить ЕСВ раз в год для ФОП.

  34. Светлана пишет:

    Ще раз звертаю увагу, що в даній статті розглянуто порядок сплати єдиного соціального внеску підприємцем-фізичною особою БЕЗ НАЙМАНОЇ ПРАЦІ.
    Прошу розглянути (теж з поясненнями і прикладами) З НАЙМАНОЮ ПРАЦЕЮ
    Наприклад фізична особа – підприємць, який обрав спрощену систему, з найманими працівниками,що сплачує? Я зрозуміла так:
    1.єдиний внесок кожного місяца 200гр, 86 на рахунок бюджету, решта-114 на рахунок ПФУ
    2.326,53-114= 212,53 на рахунок ПФУ (або єдина сума 326,53)
    Це все платить за себе фізична особа – підприємць
    Тепер з найманих
    1.єдиний внесок по класу ризику, нарахування на зарплату
    Чи дійсно це так?
    І до чого різні рахунки? Не зрозуміло іх відкривають у ПФУ, чи підприємець їх повинен відкрити самостійно?
    Дуже дякую за сайт і за Вашу працю.
    2.утримання з зарплати кожного працівника

  35. Наталія пишет:

    В мене аналогічна ситуація, як і в Светлани, але я вже здійснила платежі.
    я сплачувала окремо за підприємця:
    1) 200 грн + 100 за кожного працівника було раніше, а зараз 129 грн(за себе і за працівника)
    2)а в ПФУ лише 326,53грн
    За найманих
    1) єдиний внесок по класу ризику, щодо нарахувань.
    Ці рахунки відкриває ПФУ і мені наприклад дали листочок де вказано рахунки та як і куди сплачувати…
    2) утримання для всіх працівників(за виключенням лікарняних) 3,6%
    Я не знаю чи це вірно, але я зробила так ;)

    а от з ПДФО декларацією, то реальна плутанина…

  36. [...] щодо термінів сплати єдиного соціального внеску підприємцями-фізичним особами на спрощеній системі оподаткування без найманої праці. Ситуація тут в даний момент настільки неоднозначна, що важко стверджувати щось напевне. Уточнивши певні моменти, я дещо виправив попередню статтю про сплату єдиного соціального внеску в частині, де йшлося про терміни сплати. Ось цитата цієї частини ( прочитати статтю повністю): [...]

  37. Микола пишет:

    1. Рахунки вже відкриті. Всі вони різні (для різних класів ризику та набору видів страхування). Не намагайтеся брати їх у колеги. Якщо вам дали листок з 34.7%, то це означає, що по цьому рахунку ви перераховуєте гроші лише за себе (СПД на спрощеній системі оподаткування). За найманих буде зовсім інший рахунок та інший процент. Це потрібно для того, щоб казначейство правильно розділило гроші між фондами.
    Тому гроші за найманих і за себе не складайте в одну суму. Це зовсім різні суми і вони повинні зараховуватися на різні рахунки.
    За найманих треба платити щомісяця обов’язково. За себе – по вашому вибору – щомісяця або за весь рік до 20 січня 2012 року (уточнено в управлінні ПФ).

    2. Якщо ви платите ЄСВ в розмірі 34.7%, то ви не застраховані в фонді соціального страхування на випадок тимчасової втрати працездатності. Тобто ви не можете отримати виплату по лікарняному. У нас багато підприємців пішли добровільно на укладення договорів на повний набір страхових платежів – 38.11% та на 36.6% (соцстрах). Особливо після того, коли оплачувався лікарняний по переломах на початку зими. Добре зважте – 1% на сьогодні менше 10 гривень. Виплата ж у випадку лікарняного в розмірі мінімальної зарплати.
    Укладання договорів у ПФ.

  38. Людмила пишет:

    Я заплатила ЄСВ за січень 212.53 на старий рахунок Пф .Вони зависли .Що робити? Як повернути гроші?

  39. Consultant пишет:

    Прийти особисто в управління Пенсійного, звернутись у відділ доходів. А вже там мають дати вам раду. Не ви перша, не ви остання зробили такий фінт. За заявою гроші повертають.

  40. Микола пишет:

    Хотів би ще додати. Представники ПФ говорять, що поки не сплачені внески, ви не застраховані. Виникає колізія – платить всеодно прийдеться, а застрахований будеш заднім числом.
    З іншої сторони, якщо найманий працівник працює навіть 1 день і настає страховий випадок, то проблем немає, хоч за нього (і він сам) ще нічого не платилося. Тут явна дискримінація щодо підприємців. Або ж неоднозначне трактування законів.

  41. Юлія пишет:

    Допоможіть дати раду.
    Помилково заплатила на старий рахунок ЄСВ за ФО (34,7%) – звернулась в ПФ, провели перевірку. Гроші, звичайно, знайшли і зарахували в рахунок сплати на майбутні періоди. Але більше того – виявилась якась переплата. Я знала, що така є, от тільки сума значно більша. Дуже мутно почали пояснювати, мовляв, ПФ обмінявся даним з ДПІ і щось про єд. податок. То може хтось сказати як зараховується єд. податок:
    В грудні заплатила за січень 420 грн. (ставка за ФО 120 + 50% за кожного працівника), а 03.02.2011 заплатила 540 грн., призначення: “єд. податок за березень і доплата за 2 працівників за лютий (хочя тут я помилилась, бо мала заплатити 660 грн. = доплата за 2 пр. за ІІ 120 грн. і єдиний за ІІІ за всіх 540 грн.).
    А 07.02.2011 ДПІ відкриває нові рахунки і по новому зараховує податок (43%). Думаю – я платила в повному обсязі, значить є переплата, тому в березні нічого не заплатила. На 01.04.2011 інспектор повідомив про недоїмку 129 грн. Як таке може бути??? Я собі рахую, як би мала платити:
    18.01.11р. за лютий: заплатила 420 грн., зарахували 43% = 180,6 грн.
    03.02.11р. за березень: заплатила 540 грн., але мала б 660 грн., з останіх 43% = 283,8 грн.
    березень: нічого не платила, але мала б 43% від нарахованого (540 грн.) = 232,2 грн.
    РАЗОМ 696,6 грн., але я уже сплатила 960 грн. То про яку недоїмку мова? Чи я непрвильно рахую?

  42. Consultant пишет:

    Ваші відрахування до ПФУ у 2011 році залежать від класу ризику і відповідного відсотку відрахувань. Якщо у вас 34,7%, то за ПП ви мали заплатити за січень-березень по 326,53 грн, за 3 місяці це вже буде 979,59 грн. А плюс ще за найману працю.
    За найману працю треба сплачувати згідно класу ризику, який залежить від типу діяльності. Наприклад, якщо це у вас роздрібна торгівля, це 5 клас ризику, відповідно

  43. Свят пишет:

    Консультант, Ник Вам правильно указывает на ошибку!

    А Вы целую статью накатали о том, что теоретически можно платить за год. Нельзя!

    Удалите, не путайте людей.

    Там написано 3 и 4 абзацы (!) пункта 1 части 1 статьи 4 !

Написати коментар

XHTML: Ви можете використовувати теги: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>